Content added to your bookmarks in MyHoval

File added to your bookmarks in MyHoval

There has been an error while adding Content to your bookmarks in MyHoval

Redovito održavanje: uštedite troškove grijanja i produžite vijek trajanja sustava grijanja

Redovito održavanje: uštedite troškove grijanja i produžite vijek trajanja sustava grijanja

Bilo da je riječ o grijanju, ventilaciji ili klimatizacijskim sustavima, preporuča se redovno godišnje održavanje - osigurana sigurnost, učinkovit rad i, iznad svega, pouzdanost sustava.

  • Blog
  • Krajnji kupac - Investitor
Nova zgrada je useljiva ili je renoviranje završeno. Korisnici uživaju u udobnosti svog novog rješenja klime u prostoru. Ono što se često zaboravlja je redovito održavanje, a pritom sustav grijanja radi neprekidno, posebice zimi. 
Godišnji profesionalni servis od strane Hoval servisnih stručnjaka osigurava da su sustavi optimalno prilagođeni, rade ekonomično i da se svako trošenje te nepravilnosti u radu mogu prepoznati u ranoj fazi, objašnjava voditelj servisne službe Anton Schantl u intervjuu. Sa svojim timom s više od 150 ljudi, odgovoran je za održavanje i servis u Hovalu. Iz svog višegodišnjeg iskustva zna koliko je važna redovita kontrola sustava grijanja i održavanje. 

Gospodine Schantl, voditelj ste servisne službe u Hovalu već 19 godina i imate puno iskustva. Što najčešće primjećujete?

Moje iskustvo pokazuje da se mnogi korisnici ne zamaraju grijanjem nakon što ga puste u rad. Razumljivo jer pravilno podešen sustav grijanja u početku radi savršeno.

Često se naša servisna telefonska linija zove samo kada nastanu problemi. Nažalost, uvijek iznova doživljavamo da su u tim slučajevima ponekad potrebni opsežniji popravci, koji su se mogli unaprijed spriječiti redovitim pregledima sustava. Stoga moj savjet svima: redovito održavanje od samog početka je dugoročno isplativo.

Preporučujete održavanje grijanja. Koje su usluge ovdje uključene?

Održavanje služi za održavanje spomenutog sustava. Tehničar čisti uređaj, provjerava komponente poput izmjenjivača topline ili plamenika i podešava grijanje na optimalnu razinu učinkovitosti.
Ono što mnogi ne znaju: ovo ponovno podešavanje postavki pomaže u uštedi troškova tijekom rada! Hoval servisni stručnjak, također, testira komponente na propuštanje. Kod ventilacije prostorija, primjerice, uključeno je i čišćenje filtera, a kod dizalica topline već je uključen godišnji zakonski pregled. Nakon stručne provjere svi kupci dobivaju dnevnik obavljenih aktivnosti.

Dakle, održavanje nema nikakve veze s kvalitetom sustava ili instalacije?

Točno. Čak i moderan, optimalno instaliran i prilagođen sustav grijanja mora se redovito kontrolirati. Uvijek ga volim usporediti s automobilom. Najkasnije nakon određenog broja prijeđenih kilometara i tehnički najnapredniji automobil mora u radionicu. Sustav grijanja je u stalnoj upotrebi, posebno u zimskim mjesecima, i brzo skuplja svoje “kilometre”.

Koje su po Vama glavne prednosti održavanja grijanja?

Prije svega, vlasnici imaju koristi od optimalno prilagođenog i učinkovitog sustava grijanja. Time se operativni troškovi trajno održavaju na nižoj razini i također se štiti okoliš. Nadalje, redoviti pregledi osiguravaju korisnicima sigurnost da sustav radi savršeno. Stoga je opasnost od kvarova grijanja ili neplaniranih troškova popravka svedena na minimum. I posljednje, vijek trajanja sustava se povećava.

Imate li i vi iskustva s vijekom trajanja sustava grijanja?

Da, u svakom slučaju. Sustavi grijanja koji se redovito servisiraju očito imaju dulji životni vijek. Naš tim servisnih stručnjaka sastoji se od visoko obučenih profesionalaca. Rano otkrivaju istrošenost potrošnih dijelova i zamjenjuju ih prije većih popravaka ili čak potpunog kvara sustava.

Kada je najbolje vrijeme za održavanje grijanja?

Svakom korisniku preporučam – bez obzira na vrstu grijanja – jednom godišnje provjeriti cijeli sustav. To uključuje i održavanje ventilacijskog sustava. Idealno vrijeme je prije ili poslije sezone grijanja. Inače, osim jednokratnog održavanja, nudimo i različite pakete jamstva. Osim godišnjeg održavanja, ovi paketi uključuju opsežne usluge.

Zar ne postoji i zakonska obveza održavanja sustava grijanja?

Postoji. Godišnje održavanje propisano je zakonom, posebice za dizalice topline. Hovalova stručna provjera uključuje sve provjere u skladu s Uredbom o F-plinu i Uredbom o nadzoru tlačne opreme. Kod drugih vrsta grijanja često je potrebna procjena prema Zakonu o čistoći zraka. Rado ćemo se pobrinuti za ovo kao dio održavanja, ako želite.

Je li održavanje, također, povezano s jamstvenim zahtjevom?

Jamstvo počinje nakon ugradnje od strane jedne od naših partnerskih instalaterskih tvrtki i profesionalnog puštanja u rad od strane Hoval servisnih stručnjaka. Hoval nudi jamstvo na funkciju i performanse proizvoda, tj. nadilaženje zakonskog jamstva. Međutim, ovo vrijedi samo ako se održavanje provodi izravno u prvoj godini nakon puštanja u rad, a zatim redovno obavlja jednom godišnje.


Hoval servisni stručnjaci rado će vam pomoći u slučaju dodatnih pitanja o jamstvenim odredbama ili prilikom dogovaranja termina.

Ostanite u tijeku s našim e-novostima!

Uživali ste u ovom članku? Prijavite se za naš newsletter kako biste primali više ekskluzivnog sadržaja poput ovog prije nego što bude objavljen na našoj web stranici. Budite prvi koji će dobiti uvide, ažuriranja i vrijedne informacije isporučene izravno u Vašu pristiglu poštu. Ne propustite - pridružite se našoj zajednici danas.